7.00-8.30
BAWIMY SIĘ
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci.
8.30-9.00
BAWIMY SIĘ I PRZYGOTOWUJEMY DO ŚNIADANIA
Ćwiczenia poranne ze śpiewem, przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela oraz zabawy dowolne. Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
9.00-9.30
JEMY ŚNIADANIE
Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, zabawy dowolne.
9.30-10.30
UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCH
Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane w oparciu o podstawę programową, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych.
10.30-10.45
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA (na spacer, plac zabaw)
Zabawy dowolne oraz czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowaniem do wyjścia na świeże powietrze.
10.45-11.45
BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki.
(W przypadku nieodpowiedniej pogody – gry i zabawy ruchowe w sali)
11.45-12.00
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBIADU
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
12.00 – 12.45
JEMY OBIAD
Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.
12.45-13.00
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO LEŻAKOWANIA
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, samoobsługowych, mycie zębów.
13.00-14.30
ODPOCZYWAMY
Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań.
14.30-14.45
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO POSIŁKU
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.
14.45-15.00
PODWIECZOREK
15.00-17.00
BAWIMY SIĘ W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ LUB W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM
Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, organizacja gier i zabaw dydaktycznych, wspomagających rozwój psychoruchowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania, zajęcia muzyczne lub plastyczne, zabawy na świeżym powietrzu.